10-12-07

Geluk zit in een klein doosje

De eindejaarsfeesten komen eraan. Tijd om de gepaste geschenkjes te kiezen voor vrienden, familie en kennissen. Dit is niet altijd even gemakkelijk. Een oplossing hiervoor is de  belevenisbon.  Deze bon verpakt, volgens de reclame, het ” mooie leven”  in stijlvolle themadoosjes. In elk doosje ontdekt de gelukkige ontvanger een origineel waaierboekje en een cadeaubon. Het waaierboekje stelt ‘letterlijk’ de brede waaier aan belevenissen voor waaruit de ontvanger een keuze kan maken. Hoe die ervaring eruitziet kiest de gelukkige zelf.

 Het concept werd  in mei 2000 opgestart door Marc Verhagen en Bruno Spaas. Zij lanceerden in België een website onder de naam “Weekenddesk” waarop je allerlei dag- en weekendarrangementen online kunt boeken . Weekenddesk is actief in de Benelux, Spanje Denemarken, Zweden , Duitsland en Frankrijk. Alles verloopt online : zoeken, selecteren, raadplegen van beschikbaarheid, reserveren en ontvangen van gegevens om in te checken. Later kwam in 2001 “de belevenisbon” op de markt. Op zes jaar tijd steeg de omzet in België en Nederland van 0 naar 32 miljoen euro.  In de zomer van 2006 kregen de belevenisbonnen met ’ Bongo’  een eigen merknaam. Bongo richt zich zowel tot particulieren als bedrijven. Het aanbod kan door bedrijven aangewend worden om werknemers, verkopers of dealers te motiveren, klantentrouw te verhogen en om promo-acties op te zetten.*

Een greep uit het aanbod  is  “Ontbijt in stijl”, de lekkerste start van de dag  geeft recht op een luxe-ontbijt voor twee in de lekkerste ontbijtadresjes van het land en“Bar en Bubbles”, geeft recht op  een koel gereserveerde fles champagne in de leukste bars en Grand Cafés in België. “Verwenweekend”, “Charmeweekend” en “Tijd voor twee” geven een ideale aanleiding om even te onthaasten.   “Droomdag” overtref alle verwachtingen voor slechts  480 euro. Deze box  spreekt tot de verbeelding met als omschrijving: ‘ het mooiste van het leven in een doosje waaronder picknick per helikopter of stretchlimousine’. Stuk voor stuk zijn het  geschenkjes met een hapklare portie avontuur. Het  recept is vergelijkbaar met de kant- en- klaar maaltijden in de supermarkt, je hoeft ze enkel nog op te warmen, de ingrediënten zijn al voorgekookt. Spijtig  genoeg verkopen ze geen doosjes “Liefde van uw leven”,  deze zouden onbetaalbaar zijn!

 Onder het moto  “boek een belevenis voor jezelf”geef  ik mezelf de  belevenisbon  “Beauty” cadeau en hou ik  jullie op de hoogte van mijn ervaringen …  

*bron      http://www.weekendesk.be/bongo/be/press.jsp?lang=nl&country=be

21:00 Gepost door Student in DB week1 | Permalink | Commentaren (0) | Tags: clara van gompel |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.